Vybrané kompetence, které budou rozvíjeny v druhém výstupu projektu „Virtuální realita jako podpora ochrany před vyhořením skrze neformální vzdělávání“

Projekt „Virtuální realita jako podpora ochrany před vyhořením skrze neformální vzdělávání“, který běží již od června minulého roku a je podpořen z programu Erasmus+, se od dubna posunul do své druhé fáze. Po úspěšném vytvoření prvního výstupu, aplikace virtuální reality, se pokračuje druhým výstupem, a to tvorbou Metodiky neformálního vzdělávání pracovníků s mládeží, která je zaměřena na prevenci stresu a vyhoření u mladých lídrů s využitím simulačních aktivit ve virtuální realitě.

Tato metodika bude rozvíjet partnery odborně vybraný soubor dvanácti kompetencí, které mají pracovníci s mládeží rozvíjet u mladých lidí pro prevenci stresu a vyhoření. Mezi tyto kompetence patří například umění relaxovat, vyrovnávat se se stresem, rozvíjet svou psychickou odolnost, orientovat se v těžkých situacích a samozřejmě správně pochopit, co to vlastně vyhoření je. Prostor bude věnován také schopnosti definovat si své priority, řídit svůj perfekcionismus, plánovat svůj čas, ocenit sebe i druhé, navazovat vztahy a komunikovat a sdílet své pocity s ostatními.

Tato aktivita je součástí projektu, který je podpořen z programu Erasmus+ pod názvem: „Virtuální realita jako podpora ochrany před vyhořením skrze neformální vzdělávání“ (č. 2021-2-SK02-KA220-YOU-000050550). Realizace projektu probíhá od června 2022 do července 2024.